Tuesday 27 February 2007

Tekula

Jag köpte ju te på Harrods för ett tag sedan. Dels köpte jag en del tepåsar, men såklart även te i lösvikt. En sak som jag dock glömde att köpa var en "tekula", dvs en sån där liten boll som man stoppar teet i innan man stoppar det i koppen. Tänkte dock inte på att det skulle vara något problem, utan det borde ju vara något man kan köpa i mer eller mindre vilken affär som helst (inte minst i England). Riktigt så enkelt har det ju inte varit. Går inte att hitta nån sån någonstans alls.... Hittade en tekula på Whittards Tea and Coffee i lördags, men det var en sån där som hänger i en liten kedja, och jag vill helst ha en sånt som sitter på ett par "pinnar" som funkar som en tång för att öppna kulan istället.
Så... I förrgår åkte jag då tillbaka till Harrods för att äntligen få tag på en tekula. Där hade de förstås sålt slut på tekulor vid testället, men de hade dock tekulor vid deras "cook shop", fast såklart bara med kedjor på. Nåja, jag behöver något för att göra te, så jag fick ta och köpa en sån.

Fanns mycket annat spännande på deras cook shop, så om man behöver nån sorts köksutrustning för att baka nåt eller så, så är det bra att veta att det troligtvis finns på Harrods. Tyvärr så är ju det mesta där som vanligt rätt så dyrt.

1 comment:

Ekorrespondenten rapporterar said...

en san tekula som har som sakerhetsnals tang kan du hitta pa Neal's Yard. Dar kopte jag min och jag blev mycket forvanad nar de pa jobbet inte hade sett en san forut.. Men tedrickandet i England ar ju valdigt "Builder's tea" fokuserat.. :)