Thursday 15 February 2007

British Museum

Ikväll hade jag tänkt att jag skulle gå på Fitness First och gå på ett Body Pump-pass. Det blev det inget av (kanske lika så bra då jag tror att jag håller på att bli förkyld). Först fick jag veta att Jon Crowcroft (professor i Cambridge, som jag hade sökt jobb hos, och som jag jobbade lite grann med när jag bodde där... fast han bor i London) fanns här i närheten, så jag pratade ett tag med honom och diverse UCL-folk. Fick en inbjudan att komma och hälsa på dem i Cambridge, och det vore ju trevligt, så nu får vi bara hoppas att han kommer ihåg det också.

Efter detta så blev jag medbjuden på projektmiddag på British Museum. De har haft ett möte här i några dagar för ett EU-projekt som Cecilia är med i, och nu skulle de ha middag på British Museum och det råkade finnas några lediga platser, så jag fick följa med. Var trevligt att få äta mat där (trots att huvudrätten var fisk) och var också trevligt att prata lite mer med Björn från SICS i Stockholm som är med där. Fick även träffa Richards blivande fru som precis som mig fick följa med och äta gratismat (Richard är engelsman, men han bodde i Uppsala ett tag och disputerade där för ett tag sen).

1 comment:

iwiwag said...
This comment has been removed by a blog administrator.