Monday 5 February 2007

Dags att åka "hem" till Upton Park för sista gången

Nu ska jag åka hem för idag. Har haft möte med Cecilia idag då vi diskuterat kring morgondagens kickoffmöte i WILDSENSING-projektet som jag ska jobba med, och så har jag betalat första hyran och bokat tid på banken för att prata med nån om att öppna bankkonto (inte lika enkelt här som i Sverige att öppna ett konto).

Tog med mig en full ryggsäck till jobbet idag, så nu har jag bara min resväska på B&B och den tänkte jag ta med mig imorgon då jag alltså flyttar ut därifrån och in på det nya stället.
Även om det ligger ganska långt ut och var väldigt kallt i början så har det funkat bra att bo där, men det ska bli skönt med nåt lite mer permanent boende. Igår provade jag för första gången på att äta på ett av de lokala snabbmatsställena där, och det blir nog middag där igen ikväll. Väldigt billigt. Igår åt jag en pizza med dryck för £2, och på samma ställe kunde man även få ett "skrovmål" och en del andra måltider för £2. Vi får se vad det blir ikväll.

No comments: