Wednesday 21 February 2007

Säkerhet


Idag var dagen inne då jag skulle gå på "Safety and Health Induction Course" - en tre timmar lång kurs om säkerhet och arbetsmiljö som alla nyanställda måste gå inom de första sex månaderna de jobbar på UCL. Precis som jag misstänkte så var detta ett ganska stort slöseri med tid. Man fick "lära" sig att man ska lyfta med benen och inte ryggen, att man ska gå till en samlingsplats utomhus om brandlarmet går, att man inte ska försöka släcka en elektronikbrand med vatten, osv... Allt de sa stämde ju, men det mesta var ju också bara sunt förnuft och annat sånt man hört massor av gånger vid olika sammanhang. Kändes inte heller direkt som att jag kommer att behöva hantera alltför mycket farliga material i mitt arbete här, och risken att jag kommer att svara när någon ringer och lämnar ett bombhot känns också ganska minimal (om någon ringer och gör det så ska jag dock se till att fråga vilket nummer de ringt, för jag har fortfarande inte lyckats lista ut vilket telefonnummer jag har på jobbet).
Ska dock se om jag kan lyckas få någon att ge mig en bättre stol vid mitt skrivbord. Hon som satt mittemot mig hade ju det, och det borde ju falla under hälsoaspekterna för vad UCL ska göra för mig. Vore skönt med en redig stol med högt ryggstöd.


And remember... Lets's be careful out there!

No comments: