Sunday 18 February 2007

Semmelbak och Camden

Igår gjorde jag då slag i saken och bakade semlor. Mandelmassa och jäst hade jag ju köpt på svenska affären tidigare, och i går morse gick jag till Sainsbury's i Putney och köpte allt annat jag behövde (passade även på att kolla runt lite grann på Putney High Street, för det har jag inte riktigt haft tid med tidigare eftersom jag ofta kommer hem ganska sent... verkade som att det mesta man kan behöva faktiskt finns i närheten). Bakandet gick utan några större missöden, så nu har jag en massa semmelbullar i frysen inför den kommande veckan.

Efter semmelbaket så begav jag mig ut på dagens expedition. Jag åkte till Camden för att kolla på de marknader som finns där (finns en hel del olika marknader i olika delar av London som jag nog måste kolla in under tiden jag är här). Jag hade ju varit i Camden en kväll tidigare, och precis som då så är Camden ett ganska annorlunda ställe... Det är ovanligt hög koncentration av punkarfrisyrer, och medelantalet piercingar per person lär nog vara högre där än i de flesta andra delar av London. Fanns alla möjliga saker till salu på marknaden, och det kan nog vara ett bra ställe att komma till för att köpa kläder som inte följer alla trender... Skulle jag få för mig att jag behöver en skinnjacka är nog även då detta rätt ställe att gå till.
Blev inga inköp idag, men det var intressant att titta.

No comments: