Monday 19 February 2007

En liten värld...

Det är verkligen en liten värld vi lever i... Igår var jag på Hillsongs "New to Church Party" för folk som är nya där man kan få träffa annat folk. Satt vid ett bord med Muller och lite annat folk och pratade. Efter ett tag kom två tjejer som kände en av personerna vid bordet och satte sig där. När de hörde att jag var från Sverige så nämnde de att de hade träffat någon annan från Sverige (antagligen "John" som flera andra också nämnt för mig, men som jag aldrig lyckats träffa själv). Han kom tydligen från någonstans strax utanför Göteborg, och jag sa då att jag kom från norra Sverige. Detta reagerade en av dem på och frågade intresserat var i norra Sverige jag kom från. Jag brukar ju vanligtvis vara ganska nöjd när folk vet var Sverige ligger (här gör dock de flesta det... var lite värre i USA), men jag förväntar mig inte direkt att de ska känna till något om geografin i norra Sverige. Jag sa ju hursomhelst att jag är från Luleå, och då sa hon att hon kände någon därifrån. Nu började det helt klart bli intressant... När hon då berättade att han bott i Luleå, men numera jobbar för Röda Korset i Nordkorea så blev det ju mycket klart att det var Isak Haapaniemi som hon kände (jag gissar att det inte finns alltför många Lulebor som jobbar för Röda Korset i Nordkorea...). Tydligen hade hon till och med varit i Luleå och hälsat på för nåt år sen.
Det är sannerligen en liten värld när man i London träffar någon från Sydafrika som känner någon som man själv känner från Luleå (men som nu befinner sig i Nordkorea)...

1 comment:

Linda said...

Hej. Märkligt sammanträffande. Blev ju tvungen maila till Isak.