Friday 23 February 2007

Riktig grädde

Igår bjöd jag på semlor på Connect-gruppen och de var helt klart de godaste jag ätit den här veckan. Nu hade jag använt min nyinköpta elvisp, och det blir verkligen stor skillnad när man får riktig grädde... Som väntat så gjorde ju semlorna stor succé. Jag borde ha kunnat inkludera några bilder på semmelätande människor här, men jag lyckades glömma kameran där, så jag får försöka hämta den nån gång i helgen.

Det är ganska intressant att notera skillnaden i reaktion när man bjuder på nåt man bakat hemma och utomlands (England/USA). Här så tycker folk dels att saker och ting är goda (som hemma), men framförallt så är fascinationen här väldigt stor över det faktum att man faktiskt överhuvudtaget har BAKAT något själv. Här köper man väldigt mycket, och att vara kapabel att ens svänga ihop nåt enkelt litet bakverk verkar för många vara svårt att förstå.

No comments: