Friday 16 February 2007

Baka semlor...

Nu på tisdag är det ju fettisdag, så det börjar bli dags att baka semlor. Jag har köpt mandelmassa och jäst på Totally Swedish, och resten man behöver bör gå att hitta i vanliga affärer här. Jag vet inte riktigt om jag ska baka imorgon eller på måndag kväll. I morgon borde man ju ha ganska gott om tid, men jag måste kolla upp hur gott om plats det finns i frysen och fundera på hur många jag ska baka. Dels behöver jag ju en del till mig själv, men jag kommer nog att bjuda en hel del också. Måste väl göra semlor åt de jag bor med, och har ju lovat att ta med semlor på Connect-gruppen nästa torsdag. Funderar dessutom på att ta med semlor till jobbet på tisdag... Vi får se hur ambitiös jag känner mig. Jag borde kanske titta förbi Totally Swedish och köpa ett till paket jäst för säkerhets skull.

No comments: