Friday 9 February 2007

Träna

Nu har jag då gjort slag i saken och blivit medlem i Fitness First så att jag får tillgång till deras lokaler på Tottenham Court Road (i närheten av jobbet). Det är dyrare än de två universitetsanslutna träningsställena, men det kändes även bättre (nåja, bortsett från det faktum att de har heltäckningsmatta i omklädningsrummet, vilket kändes lite.... brittiskt...).
Gick med där i torsdags kring lunch, och passade då även på att simma en stund på lunchen och sen sitta i ångbastun och koppla av lite grann. Det märks att det var länge sen jag simmade, för jag blev trött i armarna väldigt snabbt.
I morse (fredag) gick jag dit igen och deltog på ett Step-pass, så vi får se hur mycket träningsvärk jag kommer att ha imorgon (iofs så är ju Step jobbigast för hjärnan... man klarar ju av att utföra de olika övningarna, men när man sen ska sätta ihop delstegen till olika kombinationer så blir det besvärligt). Nu gäller det bara att ha tillräckligt mycket disciplin också så att man ser till att gå dit tillräckligt ofta också. På så sätt är det kanske en fördel att det är dyrt, för då känns det som ett så stort slöseri om man inte går så man kanske tvingar sig dit.

En bra detalj (som de även hade där jag tränade i Cambridge) är att man inte behöver ta med sig egen handduk, utan man får en ny handduk från dem varje gång man kommer. Det minskar mängden saker man behöver bära med sig (fast det är säkert inte jättebra för miljön att handdukarna måste tvättas efter varje användning). Det går även att få ett permanent skåp där, vilket vore oerhört skönt, för då skulle man kunna lämna skor och vattenflaska där... Fast det kostar £10 i månaden så det står jag över. Den optimala servicen vore ju om de gjorde en deal med nån tvättfirma så att man kan lämna kvar sina träningskläder där också och ha dem tvättade när man kommer dit nästa gång. Vore oerhört smidigt eftersom man då skulle kunna titta in när som helst utan att behöva planera det i förväg och ha med en massa saker.

No comments: