Sunday 4 February 2007

Jukkäsjarv

Efter att jag hade varit och tittat på ännu ett rum i en lägenhet i Kilburn (helt OK faktiskt) så stannade jag till på Finchley Road och gick till O2 Centre. Det var en massa spektakel där för att en ny inredningsaffär hade öppnat, och som ett led i detta kunde man delta i en tävling med möjlighet att vinna en resa till ishotellet i "Jukkäsjarv".... Undrar var det ligger...

När jag nu var där så passade jag på att äta lunch på Yo! Sushi. Det är ett "conveyor belt sushi"-stället, dvs man sätter sig vid en disk, och framför en finns två transportband på vilka en massa tallrikar i olika färger med mat på åker förbi. Ser man något man vill ha tar man den tallriken och äter. Tallrikarna är färgkodade utifrån hur mycket maten på dem kostar, så när man är nöjd och vill betala kommer de och räknar hur många tallrikar av varje färg man har och kan då räkna ut hur mycket man ska betala. Det är ett lite kul koncept, och är ganska vanligt i Japan.
Gick även in på den stora Sainsbury's som finns där och såg bland annat köttbullar från Scan - det kändes bra att se dem där. Jag var ju bjuden på födelsedagskalas på kvällen, så jag köpte en chokladask också (något borde man ju ge, och det är ju svårt att köpa nån mer personlig present när man inte direkt känner personen i fråga, så choklad kändes som en bra lösning).

Efter O2 så åkte jag till Edgware Road och tittade in på Totally Swedish, den svenska butiken som finns här i London. Köpte lite salt godis som jag lovat folk på jobbet att jag ska bjuda dem på och kollade runt för att få en uppfattning av utbudet. Kändes oerhört bra att se alla svenska produkter där. De hade till och med falukorv! Den var inte billig, men tillräckligt överkomlig för att man ska kunna unna sig det då och då.

No comments: