Thursday 1 March 2007

Mexikansk mat

Mexikansk mat är gott.
Eftersom det inte fanns nån annan här som ville äta lunch igår så gick jag då till Duck and Dive som drivs av UCL Union och serverar någon sorts Tex Mex-mat. Åt en burrito till lunch. Tyvärr var det ju precis som väntat inte någon höjdare. Inte alls särskilt gott. Åh, vad jag saknar den mexikanska maten i södra Kalifornien (framförallt då burritos på Freebirds!).


Under eftermiddagen sökte jag runt lite grann på Internet för att se om det fanns någon vettig mexikansk mat i den här staden (den är ju ganska stor och det finns många restauranger här, så man kan ju tycka att de borde klara av att producera mexikansk mat). Verkade som att det finns några restauranger här, men kvaliteten verkade inte vara den bästa. Fanns dock en som de flesta verkade gilla. Så efter jobbet så begav jag mig mot "Crazy Homies" i Notting Hill. Precis som recensionerna hade sagt så var restaurangen väldigt liten så jag fick vänta en stund på ett bord (ett gott tecken att den är populär iaf). Började med lite tortillachips och salsa, och redan där kändes det som ett bra ställe. Det var mycket gott och påminde nästan om en "riktig" mexikansk restaurang. Åt en kycklingenchilada till huvudrätt och den var också ganska god. På det hela taget en mycket god middag, och till Crazy Homies kommer jag att återvända. Hmmm.... När jag skriver detta så blir jag sugen på mexikansk mat igen, men idag blir det inte det.

No comments: