Friday 2 March 2007

Free food!

Om det är en sak man lär sig efter några år inom universitetsvärlden så är det att aldrig missa en chans till gratis mat. Ur det perspektivet så var gårdagen en mycket bra dag. Vid lunch skulle David Clark, som är en av de som var med och designade den ursprungliga arkitekturen för Internet hålla en presentation som jag hade anmält mig för att gå på. Innan den bjöds det på lite mat. Inget fantastiskt, men gratis är gott! Davids presentation var ganska bra, men innehöll väl inte direkt något revolutionerande.

På eftermiddagen så var det "doktorandfika" hos oss, och jag fick också vara med på det, så där fick man också en hel del att äta alldeles gratis. På vägen hem tänkte jag köpa en macka till middag, och på Sainsbury's hade de då gårdagens mackor till (mycket) nedsatt pris, så jag fick en BLT-macka för 39 pence, vilket är ett bra pris. Så all mat för hela dagen (nåja... frukosten hade jag ju faktiskt köpt tidigare) gick på 5-6 SEK. Inte illa. Tyvärr så är det vanligtvis inte så billigt att leva här.

No comments: