Sunday 4 March 2007

Xbox

I fredags ringde Richaardt (det är hos han och hans fru som vi har Connectgruppen) när jag var på jobbet och sa att de var några som skulle spela Xbox på kvällen och undrade om jag ville följa med. Jag är ju inte direkt någon Xboxspelare, utan föredrar ju Nintendos konsoller (så hade det varit Wii som skulle spelas så hade jag varit lycklig), men det kunde ju vara kul ändå att göra något lite annat.

Åkte bil med två av Richaardts kompisar från Putney till Surbiton där vi skulle hålla till. Jag hade ju trott att det var ett litet mindre gäng som skulle spela, men när vi kom fram dit så var det totalt 15 personer där (vilket var ett rekord för dem också). Vi hade 7 tv-apparater och 7 Xbox360 som var ihopkopplade.

När det gäller datorspelande så hade jag min höjdpunkt på den gamla goda tiden med Amigan, så moderna spel är jag inte så bra på. Under kvällen spelades mestadels Halo 2, och jag var förstås inte så duktig på det, men det var kul ändå (och jag var inte den enda som inte hade så stor talang för spelet). Som mest var vi 12 personer som spelade tillsammans samtidigt på ett antal ihopkopplade xboxar. Det var rätt så förvirrande....
Kom inte hem förrän 3-tiden på morgonen, så jag orkade inte försöka få igång Internetanslutningen, utan gick och la mig istället.

No comments: