Monday 5 March 2007

Stort eller litet rum?

Idag på vägen hem från jobbet träffade jag Ngozi på tunnelbanan från Earl's Court. Hon nämnde då att Anita kanske ska flytta ut ur lägenheten och flytta in med hon som hade bott i Sverige ett år. Det är ju lite tråkigt då Anita faktiskt är den jag kommit bäst överens med här. Hursomhelst så undrade Ngozi nu om jag skulle vara intresserad av att byta rum och ta det största rummet som hon och Anita delat (hon skulle då ta mitt rum). Hyran för det rummet skulle ligga på omkring £650 i månaden. Självklart vore det ju helt underbart att få det rummet istället. Då skulle man ju ha plats att leva i sitt rum... Fast frågan är ju om det verkligen är värt de extra pengarna, framförallt med tanke på hur pass mycket man är hemma. Det skiljer ju trots allt över £200, och det kan man ju göra ganska mycket annat kul för (man får ju nästan till och med en hemresa för det). Jag undrar hur mycket Naomi betalar för sitt rum.... Det vore kanske lite mer lagomt för mig.

Ja, jag ska fundera på saken, men just nu känns det nog som att även om det är väldigt lockande att byta rum, så är det inte värt de extra pengarna.

No comments: