Saturday 10 March 2007

Men's night out

Hade en riktigt bra kväll igår faktiskt.

Det hela började med en stor (men ändå ganska informell) samling där folk fick lämna in frågor om precis vad som helst till Gary som svarade på dem.
Efter samlingen gick en ganska stor grupp till en restaurang som heter Giraffe alldeles vid Themsen i närheten av London Eye. Där hade de dock inte plats för så mycket folk som vi var inne. Det fanns dock gott om plats vid uteborden...... Sagt och gjort så bestämde vi oss alltså för att sitta där, så nu har jag haft premiär på att sitta på uteservering. Det är nog inte så ofta jag gjort det i början av mars (om man nu inte varit på ännu varmare breddgrader förstås). Det var intressant att se hur många det var som beställde te, kaffe, och varm choklad. Jag hade ätit mat innan jag åkte från jobbet, men jag åt en äppel/bär-paj som faktiskt var riktigt god, och väldigt mättande.

Jag satt mittemot svenske John här, så jag fick till och med prata en del svenska. Dock måste jag säga att jag blev lite besviken på hans svenskhet då han var den som frös allra mest av alla, och verkade verkligen lida av kylan. Överhuvudtaget så är det väldigt uppfriskande att prata med honom, för han verkar verkligen vantrivas i London mycket mer än mig (nåja, det är ju tråkigt att han inte trivs, men det är en skön omväxling motför alla ultrapositiva människor som tycker att London är helt fantastiskt).

Nu ska jag strax gå ut och äta frukost på en restaurang här i Putney med en del folk från igår, och ikväll blir det Melodifestivalen på Svenska kyrkan. Hade egentligen tänkt åka ut till IKEA och äta lunch och handla i deras svenska affär nu på förmiddagen, men när det nu blir den här frukosten så skjuter jag nog upp IKEA-besöket till en annan dag.

No comments: