Saturday 10 March 2007

Melodifestivalen

Så... Dags för den ständiga frågan. Vann rätt låt?

Ikväll har jag alltså varit i Svenska kyrkan och sett på Melodifestivalen. Vanligtvis så är väl inte detta direkt en av årets höjdpunkter för mig (men man ser den om man inte har något viktigare att göra eller om man kan se den med lite annat folk). Idag såg jag dock fram emot att få vara väldigt svensk och titta på den. Det var ganska annorlunda mot för alla andra gånger jag sett den... Framförallt så var det oerhört mycket folk där. Skulle tro att det måste ha varit uppemot 200 personer i kyrkan och tittade på spektaklet (på vägen hem passerade jag Harcourt Arms (svenskpuben, där den också visats) och den var också smockfull, så det är nog en hel del svenskar i London som har sett Melodifestivalen ikväll. I kyrkan sålde de äkta hederligt svenskt fika, riktiga bullar, svenska chips, svenskt godis, osv. Inte illa. Började med en bulle, lite popcorn och en kopp te, och fyllde lite senare på med en påse AKO Chok. Mycket gott. Det är egentligen konstigt att alla andra länder är så mycket sämre än Sverige på att göra vanligt hederligt fika, och gott godis.

No comments: