Sunday 11 March 2007

Ännu en svensk dag

Det blev ganska sent i går kväll, så jag lyckades försova mig i morse, så jag hann inte in till 11-mötet på Hillsong. Eftersom jag inte skulle hinna i tid drog jag ut på det hela ännu mer och åkte in dit precis tills mötet skulle ta slut för att försöka hitta någon att äta lunch med. Åt lunch på en kinarestaurang med Andy som jag träffat i fredags, John (från Sverige), och några andra som de kände. Vi fick även sällskap av en tjej från Tidaholm (Cecilia) som John hade lärt känna helgen innan, så vi var hela tre personer från Sverige. Känns bra att man börjar hitta de svenskar som finns här, och det var bra att få prata en hel del svenska.

Vädret idag var riktigt riktigt fint (det var helt klart mer lämpligt att bara ha sin kortärmade skjorta på sig än att ha vinterjackan), så efter att vi ätit gick jag, J och C till Russel Square och satt där på en parkbänk i solen ett tag och pratade svenska. Jag upptäckte dock en sak som stör mig en del. När vi gick förbi British Museum så skulle jag säga något om det, och flera gånger höll jag på att få in ett "like" i min svenska mening. Illa... Sen gick vi en sväng till Starbucks och träffade lite annat folk från Hillsong (det är så oerhört mycket folk som går till Hillsong, så rör man sig i centrala London en söndag, framförallt i kvarteren kring Tottenham Court Road, så träffar man ofta nån därifrån...) innan vi gick tillbaka till Dominion Theatre för 17.30-mötet.

Jag var riktigt trött efter mötet, och borde kanske ha åkt hem, men eftersom jag ju verkligen behövde jobba, och inte hade lyckats med det så har jag nu gått till jobbet en stund. Snart måste jag dock åka hem. Måste dock lyckas få iväg ett mail angående det vi diskutera kring sälprojektet först.

God natt. Imorgon är det en ny vecka.

No comments: