Sunday 4 March 2007

Portobello market, mat, och Anitas kompis

I morse (lördag alltså) fixade jag ju alltså så att Internetuppkopplingen kom igång. Vid lunchdags blev det lite riktig mat med makaroner och köttbullar.
Sen jag flyttade hit så är ju Portobello market något jag tänkt kolla in ganska länge (tänkte åka dit förra lördagen men då blev det aldrig av... gick inte så mycket bättre idag). Portobello market är en marknad på Portobello Road i Notting Hill som är väldigt välkänd (man kan bland annat se den i filmen "Notting Hill"). Man kan bland annat köpa mycket antikviteter och annat kul där, och den drar väldigt mycket folk varje lördag. Hursomhelst så lyckades jag även denna lördag dra ut på tiden en hel del innan jag kom mig iväg. Dessutom klev jag av tunnelbanan på fel station (genom att promenera ganska långt har jag nu lärt mig att Ladbroke Grove är en mycket bättre station än Notting Hill Gate om man ska till marknaden....), så när jag väl kom fram till Portobello Road så började det vara ganska sent och många av de som var där hade börjat packa ihop sina stånd. Får göra ett nytt försök en annan helg...

Nu var det ju då nästan middagsdags, och jag befann mig ju trots allt i Notting Hill. Så, jag var ju bara tvungen att gå tillbaka till Crazy Homies och prova deras mat igen. Idag blev det nachochips och salsa som vanligt, och sen en kycklingburrito. Burriton var inte nån jättehöjdare, utan enchiladan var betydligt bättre. Sen är det ju ganska dyrt att äta där också. Hade man ätit samma mat i Kalifornien så hade det smakat bättre, och kanske kostat en tredjedel av vad jag fick betala nu. Nåväl, priset för en resa till Kalifornien är ju då förvisso ganska högt.

På kvällen när jag satt och dumsurfade lite grann så kom Anita hem. Hon hade med sig en kompis som ska sova över här i natt, som faktiskt hade bott i Sverige ett år som utbytesstudent i Uppsala. Trevligt med folk som faktiskt har lite koll på Sverige och sånt som är svenskt, och även fast hon tydligen inte lärt sig äta salt godis, så verkade hon då ha gillat Sverige (såklart.... hur skulle man kunna göra något annat med ett så underbart land?).

No comments: