Wednesday 21 March 2007

Holy Trinity Brompton

I söndags förmiddag gick jag ju som vanligt till Hillsong (Mal Fletcher var gästtalare... jag tror jag hört honom nån gång tidigare, i Sverige), och efter det gick jag ut och åt lunch med John, Andy, och en massa annat folk. Gourmet Burger Kitchen blev det, och jag åt en Satayburgare där.
Efter maten gick jag, John, och Roberto (tror jag han hette... från Brasilien var han i alla fall) till Starbucks och satt där ett tag.

Därefter hade de andra annat för sig, och jag gick till Fitness First och tränade en stund.

På kvällen hade jag bestämt mig för att jag skulle gå till Holy Trinity Brompton (HTB), som är en anglikansk kyrka som jag hört bra saker om. HTB är väl kanske mest kända för att det är därifrån som Alphakurserna kommer, och de har Nicky Gumbel som "vicar". Det var faktiskt riktigt trevligt där. Det var väldigt annorlunda motför Hillsong, betydligt lugnare (vilket väl iofs inte är så svårt). Var ganska skönt med något som var lite lugnare ibland i jämförelse med Hillsong som är fullt drag hela tiden. Här pratar de dessutom brittisk engelska. :)
Kommer nog att gå tillbaka hit nån mer gång.

På väg hem råkade jag gå förbi en indisk restaurang och bestämde mig för att jag borde äta middag där. Som vanligt så fick de mig att beställa mer än vad jag hade tänkt, så det blev väldigt mycket mat. Hmmm... Äta ute två gånger på samma dag... Blir nog nudlar resten av veckan (bildliga nudlar... har inte ätit nudlar (den billiga snabbvarianten iaf) än så länge under min vistelse här, så det händer nog inte till veckan heller).

No comments: