Friday 9 March 2007

En fredag bland många andra dagar

Imorse var jag för en gångs skulle riktigt duktig. Till att börja med så steg jag upp bara lite senare än jag hade tänkt (kom upp kring halv sju), och innan jag åkte till jobbet hann jag till och med steka köttbullar och koka makaroner att värma till lunch idag. Det är skönt att komma sig iväg tidigt så att man missar den värsta rusningstrafiken. Jag har börjat bli ordentligt less på att stå upp hela vägen till jobbet och att ibland inte ens få plats på första eller andra tåget som kommer till stationen, så det är skönt när det faktiskt finns sittplats.

När jag kom in till stan så gick jag på Fitness First och tränade ett tag. Sprang till och med på löpband, trots att det är fantastiskt tråkigt. Man borde kanske ta med sig hörlurar nån gång, för alla träningsapparater har hörlursuttag så man kan få ljud från någon av det flertal tv-apparater som visar olika kanaler. Hungrig blir man då av att träna, så efter att ha jobbat ett tag var det väldigt gott med lunch.

Efter lunch hade vi (jag, Cecilia, Mirco, Vladimir) ett ganska långt möte kring det vi pysslar med tillsammans med sälfolket. Vi har ju skissat på ett preliminärt förslag till en lösning och skickat till dem, och nu i veckan fick vi en massa kommentarer. För att vara sälmänniskor så måste jag säga att de har fantastiskt mycket åsikter om nätverksprotokoll... Vissa saker var ju vettiga, men vissa andra var mest förvirrande. Men men... Det är ju i alla fall positivt att de ändå vill försöka förstå vad vi gör och inte bara accepterar allt vi kastar åt deras håll.
Så nu sitter jag och försöker komponera ett svar till dem som sammanfattar våra viktigaste kommentarer.

Dessutom måste jag VERKLIGEN komma igång med programmerandet också. Jag ska implementera det här protokollet för sälarna i ett operativsystem för små enheter som heter Contiki (utvecklat av Adam Dunkels som läste D samtidigt som mig på LTU (och som gick i parallellklass till mig på Midskogs)). Det har gått lite segt att komma sig för att faktiskt sätta igång och programmera, men nu börjar det bli hög tid att faktiskt snart få fram något som funkar..... Måste nog försöka jobba en liten stund imorgon också innan jag ska till Svenska Kyrkan och se melodifestivalen.

Måste väl kanske försöka jobba litegrann nu då, för om ett tag så ska jag gå på Hillsongs "Men's night out" som de anordnar. Tydligen ska Gary först prata ett tag, och sen ska vi gå ut någonstans.

No comments: