Wednesday 26 September 2007

Fotboll

En av sakerna som jag har haft på min "att göra"-lista sen jag kom hit är att gå och se en fotbollsmatch. Allra helst skulle jag ju förstås vilja gå och se Liverpool spela på Anfield (deras hemmaarena), eller åtminstone se Liverpool spela en match mot nåt Londonlag. Sådana biljetter är dock väldigt svåra att få tag på, så nu blir det en match med lite lägre profil.
Som jag tror att jag skrev om i våras, så har ju Fulham sin hemmaarena (Craven Cottage) ganska nära Putney, så jag har funderat på att gå och se dem ett tag. Övervägde att gå och se dem spela mot Svennis och Manchester City i lördags (vilket verkar ha varit en bra match), men det blev inte av, men nu blir det kvällens Carling Cup-match mot Bolton Wanderers istället.
Varken Fulham eller Bolton är väl direkta topplag, men bägge lagen spelar åtminstone i Premier League, så det blir nog kul. Fördelen med denna match är att det var inte svårt att få biljett, och den var ganska billig.

No comments: