Sunday 23 September 2007

Bagarrykte

Det verkar som att mitt rykte som konditor sprider sig även i denna stad... Mer än vad man kan förvänta sig...

Förra veckan var jag på en "Pastorate"-samling för första gången. Pastorates är något som de har i HTB (Holy Trinity Brompton) som träffas varannan vecka och som består av tre-fyra smågrupper som träffas separat veckorna mellan (i St Barnabas i Cambridge hade de en liknande sak, fast där kallades de Clusters).
Hursomhelst, så åt man mat i början och då pratade jag med lite folk, och på nåt sätt så kom vi in på att jag gillar att baka, och då var det en person där som undrade om jag brukade gå till Hillsong. Jo, det gör jag ju, men hur kunde hon veta det? Nu visade det sig att hon hade från en kompis hört talas om en svensk som kom till deras Connect-grupp och hade med sig olika bakverk... Och det var ju mycket riktigt jag. Inte illa att man börjar bli känd även i London...

No comments: