Sunday 23 September 2007

Coeur Velours

Nu vet jag vad jag vill göra som mitt nästa bakningsprojekt (om jag har tid)

http://www.foodbeam.com/2006/09/04/pierre-herme-je-taime-%e2%80%93-history-of-a-coeur-velours/

Hittade den när jag letade efter saker gjorda av Pierre Hermé. Denna tårta verkar vara ytterligare en variant på Cherry on the Cake och Plaisir Sucré, den bästa dessert jag gjort hittills, men den här är då i tårtform, vilket borde göra det hela lite enklare (fast man måste fortfarande temperera mjölkchoklad och göra chokladplattor (stora sådana den här gången), vilket jag fasar lite för).
Receptet kommer från PHs "proffsbok", som jag inte har, men bloginlägget ovan förklarade ju ganska detaljerat hur man gör den, så i kombination med mina andra PH-böcker (som även de är ganska avancerade jämfört med "normala" böcket, men inte med hans proffsbok), så borde det inte vara nåt problem att svänga ihop en sån där. Bara man har lite tid....

Och tid är inte vad jag har mest av....

No comments: