Friday 14 September 2007

S-J

Nu har det blivit bestämt att Sarah-Jayne som har bott på vår soffa länge ska flytta in "på riktigt" i lägenheten och dela rum med Naomi. Så nu är vi ännu fler i lägenheten... Fast vi har ju varit så många ett bra tag ändå, och S-J är en ganska bra medlare mellan alla andra, och nu kommer hon ju att betala hyra också, så då blir det ju billigare för mig också. Det där med att hyran för mig, Ngozi, och Naima behöver reduceras när hon flyttar in verkar det dock bara vara jag som hade tänkt på, för de andra hade nog gladeligen låtit henne bara ta halva Naomis hyra, men eftersom vi nu är fem istället för fyra som delar på de gemensamma utrymmena (kring halva lägenheten) så bör ju vår kostnad för de utrymmena givetvis minska. Som tur var så tjorvade ingen när jag la fram det (såg till att göra det med många uträkningar så att det såg ut som att jag visste vad jag pratade om), utan tyckte det verkade rimligt. Hade de inte gjort det hade jag ju förvisso blivit tvungen att protestera mot att hon flyttar in, för även om jag inte har nåt emot att hon bor där, och pengarna inte är nåt som är livsviktigt för mig (fast det handlar ändå om kring £40 i månaden, så det är en del ändå), men det hade bara känts fantastiskt fel.

Vi får se exakt var de nya hyrorna stannar; om vi kör på de nya föreslagna siffror som jag angett, eller om vi måste justera om ännu mer.

No comments: