Tuesday 18 September 2007

iPhone

Idag hade Apple stor presskonferens i London, och precis som alla hade misstänkt så presenterade de sina planer för att släppa iPhone i Europa (och här i England får vi den först). Tyvärr hade de inte fixat en del av de barnsjukdomar som den hade i USA... Framförallt så hade ju "alla" hoppats att den europeiska versionen skulle ha 3G för att vara snabbare på dataöverföring, men det får vi alltså inte, så det är ju lite av en besvikelse.
Jag har varit väldigt sugen på att köpa en iPhone, men nu vet jag inte hur det blir... Sen så är ju inte batteritiden den bästa heller... Och till slut så har man ju problemet att man för att få köpa den måste vara binda sig hos O2 i 18 månader.... Nog för att det redan börjar komma metoder för att låsa upp telefonerna, men man måste ju ändå ha ett bättre (och dyrare) abonnemang än det jag har nu. Jag vet ju inte ens om jag bor i UK om 18 månader (den släpps kring jul, så det är troligt att jag inte bor här 18 månader efter det).

Oh, well....

No comments: