Friday 14 September 2007

Spis

Vi hade förresten fått en ny spis till köket också igår. Den är dock elektrisk istället för en gasspis som vi hade tidigare. Gasspis är trevligt att ha, men möjligen är det lite mindre risk att det börjar brinna med denna... Fast jag är inte säker, för med gasspis så ser/hör man ju om den är på, men det gör man ju inte med en elspis. Vanligtvis tycker jag det är fantastiskt irriterande med spisar som man har en timer på, men här hade jag faktiskt känt mig tryggare om vi hade haft en timer. Nåja. Får väl försöka göra det till en rutin att kolla plattorna innan jag går och lägger mig.
Vi har även fått en ny köksbänk som ser mycket bättre ut än den gamla, men tyvärr samma diskho, fast den är inte inkopplad nu, så vi har inget vatten i köket. Den ska fixas idag, och då ska fläkten också installeras.

No comments: