Friday 27 April 2007

Nytt skrivbord

Nu har jag flyttat till ett annat skrivbord på jobbet. Jag vet inte riktigt varför, men i onsdags kom JJ som är administratörsboss här och frågade om jag ville byta skrivbord, och så visade hon mig några olika som var lediga nu. Jag gnällde ju förvisso en del om min förra plats för Cecilia när jag just hade börjat, så kanske hon har nämnt något för JJ.
Det fanns i alla fall ett skrivbord som var på en bra plats (hoppas jag). Det är inte den plats jag allra helst vill ha, men den är inte så långt ifrån den. Det är en hörnplats till skillnad från min förra plats som var lite mer mitt i smeten. Det jag är lite orolig för är att platsen ligger alldeles bredvid en glasruta ut mot platsen där hissarna finns. Det är frostat glas, så det är inget insynsproblem (hade det varit glas man kan se igenom hade jag absolut inte velat ha platsen), men det finns ju risk för reflektioner i skärmen, och så undrar jag hur det blir rent temperaturmässigt under sommaren. Förhoppningsvis har jag gjort en bra flytt, och annars är det väl bara att vänta tills nästa person slutar och flytta igen...

No comments: