Monday 2 April 2007

Brittisk mat

Nu känner jag mig faktiskt riktigt brittisk. Har nu två dagar i rad ätit väldigt traditionell brittisk mat, och det har faktiskt konstigt nog varit gott bägge gångerna. Idag åt jag Cottage Pie till lunch. Det är inte riktigt en paj, utan verkar ungefär vara köttfärs under ett lager potatismos, som sen bakas i ugn.

I går efter mötet på Hillsong så gick vi ju som vanligt ut och åt lunch. Jag följde med Richaardt och andra till en trevlig pub där de serverade en traditionell engelsk Sunday Roast. Detta var väldigt mycket mat. Dels själva roasten då, som var kött av något slag (fläskkött), och till det potatismos, gröna ärtor (vilket engelsmännen verkar gilla, men just den biten kan jag skippa), Yorkshire pudding (vet inte riktigt vad det består av... antagligen bäst att inte fråga), äppelmos, och stuffing balls (fanns två sorter av dessa, en verkade vara ungefär som friterade bollar av potatismos och de var goda, men andra sorten var inte lika bra). Efter maten blev jag dessutom bjuden på en väldigt rejäl chokladkaka med glass till efterrätt och sjungen för eftersom det var dagen före min födelsedag. Jag borde ha tagit kort på maten när jag fick den, men kom på det för sent...

No comments: