Thursday 19 April 2007

Chokladkaka

Ikväll har jag varit på Connect-grupp. Jag var lite trött eftersom jag inte hade hunnit med att sova nåt innan den. Vi var inte så många, bara fyra personer till en början, och sen så kom Richaardt hem efter att han jobbat sent.
Hursomhelst så fick vi smaka en bit av en chokladkaka som de fått av någon som de känner. Han jobbar tydligen som kock under Gordon Ramsay, och det märktes. Den var helt fantastisk. Smakade väldigt bra (antagligen hade han använt bra choklad), och konsistensen och texturen var underbar.

Bäst av allt är ändå att jag fick ta med mig det som blev över hem. Den ska njutas av. Nu börjar det dock bli dags för mig att baka en del hel snart, och inte bara prata om den. Nu har jag iaf tagit med mig Pierre Hermé-böckerna hit.

Nu ska jag gå och sova. Det har jag inte gjort på sisådär 37 timmar (förutom kanske 2 minuter på tunnelbanan hem).

No comments: