Monday 28 April 2008

Frisbeegolf

En av sakerna som jag har saknat här borta (och som jag har fascinerats över avsaknaden av) är frisbeegolf. Trots att det finns väldigt gott om parker och andra grönområden här har jag inte hittat någon frisbeegolfbana. De som jag hittat information om har oftast varit omarkerade och bestått av t.ex. träd som man ska träffa istället för riktiga korgar. Nu har jag dock hittat en bana som verkar bra i Croydon. Det är dessutom hyfsat enkelt att ta sig dit (inte jättesmidigt, men man tar en buss till Wimbledon och sen Tramlink till banan...), så nu ser jag fram emot att få testa den. Igår var det ju helt fantastiskt fint väder, så det hade passat bra att spela då, men nu har jag ju tyvärr alla mina discar hemma i Sverige, och här finns ju inga att köpa (man kan beställa online). Måste fundera på om jag ska beställa ett par discar nu, eller om jag ska vänta med att spela tills jag varit hemma i Sverige i maj så jag kan ta med mig därifrån.

1 comment:

DyschDysch said...

å jag borde alltså varit i landet för att fått smaka på fler sorter av glassen. Vilken rolig grej av företaget att bjuda på glass varje år. På kvantum kostar en halv liter 36 kr tror jag det var så inget man köper varje dag. Men solen och värmen inspirerade. Idag har det dock regnat igen.
Du som proffsbagare har du något bra recept eller ide på en tårta, var lite sugen på nått med jordgubbar, kanske choklad eller lime till...Det ska bli en prinsesstårta. Hoppas att du har det bra, nu ska jag gå o förbereda +20. kram