Thursday 24 April 2008

21-årskalas hos IKEA

I fredags morse fick jag ett SMS från IKEA där de berättade att eftersom de nu funnits i detta land i 21 år, så skulle det firas under lördagen. I alla IKEA-varuhus här var det därför 21% rabatt på hela sortimentet. Något sådant kunde man ju inte motstå, så i lördags kväll åkte jag ut dit och åt ännu billigare mat än vanligt (bara £1 för köttbullarna i restaurangen), handlade diverse billiga saker som jag inte riktigt behövde, och köpte svensk mat. Det var ju givetvis en hel del folk där när det var så mycket rabatt, men inte så illa som jag hade trott. Gissar att det antagligen var betydligt värre tidigare på dagen.

Innan jag åkte till IKEA hade jag ett möte med Ben från Cambridge om vår artikel då han råkade befinna sig i London för att hälsa på sin bror. Vi skulle träffas vid London Bridge, men mitt tunnelbanetåg stannade inte där då stationen var full med fotbollshuliganer och poliser. Fick åka till nästa station och promenera tillbaka till London Bridge. När jag kom dit var det en massa poliser där och de ledde en del personer i handfängsel till bilarna. Jag har dock inte lyckats lista ut vad det var för fotbollssupporters som var där. Finns ju ingen stor arena i närheten.
(Edit: Tydligen var det fans från Millwall och Leeds som bråkade. Läs mer här.)

No comments: