Tuesday 22 April 2008

Hemlös

Nu står det klart att jag kommer att vara hemlös från 1 juni. Ngozi har ju som sagt var redan flyttat ut, och lägenheten kommer att sägas upp i slutet av denna månad, vilket innebär att vi måste flytta ut i slutet av maj. Det har ju diskuterats att flytta någonstans gemensamt, men det kommer inte att bli av. Naima har bestämt sig för att ta jobbet i Grekland, så hon bor där åtminstone tills i augusti, S-J flyttar troligtvis till norra England i höst, och Naomi har blivit erbjuden en plats i en lägenhet med kompisar i norra London. Alltså är det bara jag kvar, och jag vill inte ta över kontraktet för hela lägenheten, så jag måste alltså leta reda på något nytt ställe att bo på. Besvärligt... Och dessutom kommer det antagligen att bli dyrare än nuvarande boende. Jag skulle ju gärna bo kvar i Putney, eller åtminstone någonstans i sydvästra London, nära till en tunnelbanestation.
Så känner du till ett ledigt rum i Putney/Southfields/Fulham/Wimbledon/etc så hör av dig.

No comments: