Friday 2 November 2007

Skriva artikel

Nu är det 8 1/2 timme kvar till deadline för min artikel. Vi har ju försökt skriva klart och skicka iväg den här artikeln några gånger tidigare, men det har ju gått mindre bra. Denna gång känns det dock riktigt bra. Jag tror inte ens att jag kommer att sitta på jobbet hela natten och skriva, utan kommer att skicka in den och åka hem innan tunnelbanan slutar gå.

Artikeln är i stort sett klar nu, bara lite finputsning, och Cecilia verkar vara riktigt nöjd med den, så det känns ju bra.

Vladimir håller också på med en artikel till samma konferens, men han verkar ha det desto stressigare, så han kommer nog jobba ända fram till deadlinen kl 4 i natt.

(Vi ska förresten skicka artikeln till Information Processing in Sensor Networks (IPSN 2008) i St Louis.)


När vi då har skickat in den så får man sätta sig och vänta på besked om den blivit accepterad eller inte. Och kanske försöka göra lite jobb inom Wildsensing också, för det har varken jag eller Vlad haft så mycket tid med på sistone.
Och koppla av ska jag också göra.

No comments: