Wednesday 7 November 2007

Brompton Cemetery

Igår klev jag av tunnelbanan vid Fulham Broadway för att försöka hitta en låssmed som skulle finnas där i närheten för att göra kopior på nyckeln till ytterdörren (in till vårt hus... nyckeln in till lägenheten var enklare att fixa kopia på). Låssmeden hittade jag inte, men jag gick dock förbi Brompton Cemetery, en gammal kyrkogård, som jag gick in på. Denna är en av "The Magnificent Seven", sju välkända kyrkogårdar här i London. Den är ganska gammal (de nyare gravarna var från slutet av 1800-talet), och vissa delar av den kändes onekligen lite kusliga, som om de hade kunnat vara med i en skräckfilm, men ändå väldigt fascinerande. Fanns även vissa väldigt maffiga gravstenar med stora änglar på och sånt. Måste nog besöka Highgate Cemetery också nån gång som ska vara ännu "bättre". Lite bilder därifrån här nedan:









Jag träffade även några ekorrar som bodde där.


1 comment:

Moa said...

Vilken otroligt vacker kyrkogård! Man kan verkligen ana historiens vingslag här.