Sunday 3 February 2008

Kulturella skillnader

I går kväll var jag bjuden på födelsedags- och flyttfest för Dimitris. Han flyttade till London ungefär samtidigt som mig för att då börja doktorera, men har nu insett att det inte är något för honom så han har slutat. Enligt inbjudan skulle festen börja kl 20.00. Jag har ju fått en viss erfarenhet av medelhavsfolket (han är grek) så jag kände att jag inte behövde vara jättestressad dit i alla fall. Som den svensk jag är så stod jag hursomhelst där utanför kl 20.20 och hade då träffat en annan person som också försökte hitta samma hus som mig. Det var lite dåligt skyltat, men utifrån nummerskyltarna på grannhusen listade vi ut vilket hus det borde vara och ringde på dörren (funderade dock lite över det faktum att det var så mörkt där inne). Dimitris kom och öppnade och undrade varför vi var så fruktansvärt TIDIGA... Nästa person kom 25 minuter senare, och inte förrän efter halv 10 nån gång så började det finnas lite mer folk där.

No comments: