Tuesday 5 February 2008

Fettisdag

SEMLOR!!!!!!
Det är en bra sak. Och en dag som denna så måste man ju såklart äta semlor. Jag hade ju bakat semmelbullar i lördags, men jag och den som skapat det receptet har lite olika åsikter om hur stora semlor ska vara, så de blev i minsta laget. Jag har en massa folk som ska bli bjudna på semlor senare, så de ligger nu i frysen och väntar.
Hursomhelst, så hade jag tänkt att jag skulle baka en till sats (men göra färre bullar den här gången) nu på morgonen, kanske stiga upp 6 eller så och baka. Tyvärr mår jag ju inte fantastiskt bra, så kring 3-tiden vaknade jag och hostade en massa. Hostig och ont i halsen och hela halsen helt igenslemmad. Inte kul. Försökte somna om igen och medicinerade mig, men det gick inte. Kring 4 insåg jag att det inte var nån idé att försöka sova, så jag steg upp. Jag var inte alls trött, så jag tog och passade på att baka semmelbullarna när jag lika så var vaken, och sen så diskade jag undan och städade köket. Riktigt duktig var jag.

En fördel med att åka ganska tidigt till jobbet (före 8) är även att man har hyfsad chans att få sitta ner på tunnelbanan.

Försökte jobba under dagen, men det var lite segt när kroppen inte är 100% med på det hela. Åkte sen hem för att äta semlorna.
Vi svenskar måste ju ta hand om varandra, så AnnaLena var såklart inbjuden till semmelätande, så svenskarna, Naima, och Naomi åt semlor.

Nu är jag trött, för allt jag skriver är väldigt osammanhängande. Godnatt. Jag hoppas att jag får sova inatt, för jag behöver mer sömn än förra natten.

No comments: