Friday 1 February 2008

Jobba med ett och annat

Den här veckan har varit ganska kul på jobbet, trots det tråkiga beskedet i början av veckan att artikeln inte blev accepterad. Samma dag så pratade jag med Ben i Cambridge, och han och Jon vill göra en uppföljare på en av artiklarna som jag skrev när jag var på Intel Research i Cambridge 2005, fast med data från lite andra experiment. Hursomhelst så behöver de min hjälp för att analysera lite datafiler och har därför bett mig vara med som författare på den. Så nu har jag suttit och försökt komma ihåg hur program som jag skrev för drygt två år sen funkar (och vissa av dem ser rätt så gräsliga ut, så det är inte det lättaste) och skapa lite grafer åt Ben som åkte till Hong Kong idag och ska försöka skriva lite grann under resan.

Blev idag även kontaktad av en person som jobbade på LTU tidigare och som nu håller på och ska starta upp ett DTN-projekt och är intresserad av att ha mig involverad på något sätt. Han ville veta hur pass intresserad jag var och vilken roll jag skulle kunna tänka mig att ha. Måste fundera igenom detta litegrann. Kan nog vara kul (och bra) att vara med i det på nåt sätt, men måste fundera ut hur jag kan få det att dels passa in i det jag gör här på UCL (måste ha tid med saker och ting också), men även i framtiden.

No comments: