Tuesday 29 January 2008

Inget Saint Louis i april... men en del bra saker också

Igår fick jag besked från IPSN (konferensen dit vi hade skickat en artikel i höstas), och vår artikel hade inte blivit accepterad, så jag får inte åka till Saint Louis i april. :( Nu måste vi dessutom fundera ut hur vi ska förbättra artikeln och vart vi ska skicka den härnäst. Det hade varit skönt att få den publicerad nu, så man har på papper att man gjort nåt vettigt här borta.

Blev då lite senare på dagen i alla fall erbjuden att vara med och skriva en artikel tillsammans med Ben och Jon i Cambridge. De ska göra en uppföljning på en av artiklarna som jag skrev när jag var på Intel i Cambridge 2005 tillsammans med Don Towsley från UMass, och så ska jag försöka bidra en del där också. Bra att få en extra publikation på den vägen.

Ännu senare på dagen ringde dessutom AnnaLena och var väldigt glad, för hon hade fått jobbet hon varit på intervju för i fredags. Det verkar verkligen vara det perfekta jobbet (jobba 9-17, mån-fre... vårdjobb där man ska hjälpa de gamla att gå på banken, handla, gå på café, gå till parken, osv...), så det var kul att hon fick det och kan sluta sitt servitrisjobb (måste passa på att gå på Café Zest och fika några gånger nu innan hon slutar medans jag fortfarande har rabatt...).

No comments: