Friday 18 January 2008

Huset fullt igen...

Nu är det slut på all lugn och ro i lägenheten igen. Igår tror jag att S-J kom tillbaka till lägenheten (det borde hon då ha gjort, men jag träffade henne inte utan hon låg nog och sov när jag kom hem) och i morse när jag gick till tunnelbanan så mötte jag Naomi som också var på väg till lägenheten (hon skulle egentligen också ha kommit tillbaka igår, men det hade varit en massa tjorv med hennes flyg). Sent ikväll kommer så då AnnaLena också hem, så då är det lägenheten full igen.

Vi får se hur framtiden ser ut där nu... Det har ju varit mycket tal om att flytta därifrån, och flyttar "alla" andra ut så kan jag nog inte heller stanna där, men då måste jag ju bestämma om jag ska flytta till samma ställe som dem eller nåt annat. Beror mycket på exakt vilka det blir som flyttar, men förstås även på vart de flyttar. På lite kortare sikt är det ju även lite osäkert hur det blir med AnnaLena och Naima i lägenheten. AnnaLena saknar ju återigen en egen säng, så hon funderar väl på andra alternativ, inklusive en lägenhet som tillhör en äldre dam som tillbringar större delen av tiden i Spanien och vill ha nån som sköter hennes lägenhet. Detta skulle vara väldigt ekonomiskt fördelaktigt. Blir helt klart väldigt tråkigt om hon flyttar, för det har varit skönt att ha någon att prata svenska med hemma och som förstår hur en svensk person tänker... Naima har slutat sitt jobb på Harrods nu (hon kunde bara jobba där ett år) och försöker hitta något nytt (problemet är att hon behöver få ett jobb som "sponsrar" hennes ansökan om arbetstillstånd, och det är inte helt lätt), så om hon inte hittar något nytt snart så kommer hon att flytta ut för att spara pengar och bo på folks soffor istället (blir väl så att hon hamnar på vår soffa... skulle inte förvåna mig....).

Nåväl... Vi får väl se...

No comments: