Sunday 6 May 2007

Wii igen

Som jag sa i mitt förra inlägg här så skulle jag ju köpa en ny Wii. Så igår (lördags) morse gav jag mig av för att göra detta inköp. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag hade ju på fredagen sett ett bra paketerbjudande på HMV vid Oxford Circus. Där hade de ju förstås slut Wiis. (Jag hade redan på morgonen ringt och kollat med HMV i Putney och Wandsworth som båda ligger inom promenadavstånd, och de hade ingen Wii på något av ställena.) Inte heller på den andra HMV på Oxford Street hade de nån. Jag begav mig då till Apple Store på Regent Street för att kolla upp var det fanns fler HMV-butiker (befinner man sig i centrala London och behöver Internetaccess så är Apple Store ett lysande "internetcafé" då de har ett stort antal uppkopplade datorer där som man får använda helt gratis). Ringde upp de flesta HMV i centrala London, och ingenstans fanns ett Wii. Till slut hittade jag ett på en liten HMV-butik på Victoria-stationen. Uppenbarligen så är Wii fortfarande rätt så populär och svår att få tag på trots att den funnits sen före jul nu.

På väg hem steg jag av vid Putney Bridge för att jag behövde handla lite saker i Putney. När jag klev av noterade jag att det var väldigt mycket folk på stationen, och såg en skylt som visade vägen mot Fulham FC. Såg helt plötsligt att det var väldigt mycket folk med Liverpool-tröjor, så uppenbarligen skulle Fulham spela mot Liverpool den dagen. Jag visste inte ens att Fulhams hemmaarena låg så nära Putney. Synd att man inte visste det här tidigare, för då hade jag nog försökt fixa biljett, även om det säkert skulle vara svårt. Måste ju försöka få se Liverpool spela nån gång innan jag flyttar härifrån.

När jag kom hem var ju förstås TVn inte ledig. Vanligtvis tittar Ngozi nästan aldrig på TV, men idag hade hon parkerat sig framför den och satt sen där länge... Nåja, till slut var den ledig i alla fall så framåt kvällen kunde jag installera Wiin och testa mina spel. Kul.

No comments: