Monday 7 May 2007

Bank Holiday

Idag har det varit en Bank Holiday här, och konstigt nog har jag faktiskt varit väldigt ledig på den också. Blev igår inbjuden till en picknick i Wandsworth Park vid lunchtid idag. Det har ju nu varit riktigt fint väder här ganska länge, så självklart öste regnet ner kl 12 idag. Vi begav oss då istället till The Boathouse och satt där och pratade istället. Hade ju onekligen varit roligare att få sitta ute, men det där var rätt så OK också. Kom väldigt mycket folk dit.
Efter ett tag (nån timme) så slutade det regna, så då var vi några som gick en promenad, och hamnade till slut i Wandsworth Park i alla fall en stund.

Har sen tillbringat kvällen hemma med att försöka formulera några meningar till en pengaansökan för ett forskningsprojekt (en fortsättning på SNC-projektet som jag jobbade i vid LTU) som lite folk jag känner håller på att skriva. Jag kommer inte att jobba i projektet, men jag sitter i alla fall med i deras Technical Advisory Board, så det blir nog bra (nu har de ju förstås inte fått projektet finansierat än, men de har en bra ansökan, så förhoppningsvis får de pengar).

No comments: