Tuesday 1 May 2007

Saknar soffan

Nog var det allt bra på LTU när man hade eget kontor och dessutom med soffa där. Vi ska ju som sagt var åka till Skottland imorgon för att ha möte med sälfolket, och flyget går fantastiskt tidigt. Därför måste jag ta tåget från Kings Cross ännu tidigare, och det gör att jag inte kan ta mig hemifrån till dit i tid (i alla fall inte med tunnelbana - jag kan säkert åka med några bussar, men då måste jag nog åka hemifrån strax efter 3 eller så...), så jag blir så illa tvungen att stanna på jobbet i natt också (härifrån hinner man med tunnelbana dit när den börjar gå på morgonen). Jag har med mig kudde och "ögonbindel", för jag har tänkt sova (behöver vara någorlunda pigg imorgon), men nog hade det varit skönare att sova på min sköna soffa än under skrivbordet. Det är då i alla fall för väl att jag fått flytta till mitt nya skrivbord, för där borde ingen se mig om jag ligger.
Det är ju även lite lockande att lägga sig i "fikarummet", men jag vet inte om det är nåt spring där under natten. Finns även ett "mammarum" här på vår våning (jag antar att det är tänkt att användas av ammande mödrar) där det finns en skön stol, men tyvärr går den ju inte att fälla ner hela vägen.

Det verkar som om det blir lite si och så med internetanslutningen där uppe i Skottland, så vi får se om jag kan skriva nåt när jag är där uppe. Annars får det bli när jag kommer hem.

1 comment:

Anonymous said...

Jag har hört om en sak som jag tror heter Taxi. Har dom inte sådana i London :)