Monday 21 May 2007

Dublin

Nu är jag i Dublin. Steg upp tidigt på morgonen igår och flög hit via Stansted med Ryan Air.
Just nu sitter jag på DTNRG-möte som är anledningen till att jag är här. En av anledningarna att jag åkte hit så pass tidigt igår var att vi skulle gå på en match i gaelisk fotboll, en stor irländsk sport som är en mysko variant av fotboll. Jag checkade in på mitt hotell och gick en sväng i Dublin - kollade bland annat på campuset för Trinity College Dublin - och gick sen till ett av hotellen där jag träffade Kevin Fall. Vi tog en taxi till en pub i närheten av Stephen Farrells hem (han bor här och är den som har arrangerat det här mötet) där vi träffade honom, och sen promenerade vi till Croke Park där vi även träffade Mike Demmer. Croke Park är en gigantisk stadum som kan ta 82000 åskådare, men igår var det "bara" 30000 personer där då det var i början av säsongen, och dessutom spelade inte Dublin. Var intressant att se denna sport...

På kvällen gick jag ut och åt middag på en indisk restaurang med Mike och Kevin.
Nu måste jag lyssna på mötet (därav den kortfattade beskrivningen). Kanske skriver mer sen.

No comments: