Monday 29 January 2007

Mer lägenhetsletande

Jakten fortsätter... Idag var jag först iväg ut till Golders Green för att titta på två studios där. GG skulle vara ett OK område att bo i (flera på jobbet som bor därikring) då det känns säkert och det iaf finns en stor Sainsbury's (mataffär) och lite restauranger och kaféer där. Det är inte det roligaste området och det är inte så centralt, men det skulle funka. Det gjorde dock inte de studios jag tittade på. Ujujuj så dåliga de var... Jag skulle verkligen skämmas för att försöka ta £170 per vecka för nåt sånt där, men det här är ju London...

På kvällen tittade jag på ett rum i en delad lägenhet i utkanten av Notting Hill (väldigt nära tunnelbanestationen Westbourne Park). Infon om denna hade jag hittat på en anslagstavla på Hillsong där jag var igår (intressant... kommer nog att gå dit fler gånger). Här skulle det vara ett stort rum (skulle gissa på ca 3.5*5.5m eller nåt sånt) som jag skulle få hyra i en lägenhet för £160 per vecka (inklusive alla räkningar, så prismässigt är det OK). Vet inte riktigt än hur jag ska göra med denna. Läget är ju bra, och det är ju bra med ett så stort rum. Lägenheten var inte fantastisk, men ganska OK. Det finns inget vardagsrum, utan det delade utrymmet är kök och sånt. Det kommer att vara ganska många (väldigt många) som bor där, så man undrar ju hur det kommer att gå att dela ett kök och (kanske ännu viktigare) ett badrum/toalett på 6 personer... Så vi får se. En bra detalj med detta ställe var iaf att man bara behövde skriva kontrakt på 3 månader, så det gör det ju enklare om man vill flytta. Problemet är väl att om jag väl flyttar in så kommer jag inte ta mig för att flytta, och det är ju jobbigt att måsta börja om processen med att söka boende och så igen då... Så, vi får se.

(Jag fick för övrigt inte rummet i den andra delade lägenheten i Notting Hill.)

No comments: