Saturday 27 January 2007

Kensington Templehttp://www2.blogger.com/img/gl.link.gif

Jag har tittat runt på lite olika kyrkor här, och två jag hade tänkt försöka besöka är Kensington Temple och Hillsong. Ikväll hade de "Saturday night praise party" i KT, så jag begav mig dit. (KT ligger i Notting Hill, så efter att ha tittat på lägenhet där så var jag redan i närheten.) Denna kväll hade de en illusionist (en "trollkarl" alltså som gjorde en massa tricks) på scenen, som då förstås hade ett budskap bakom sina tricks också. Han var väldigt duktig, så det var kul att se honom.

Jag fick dessutom möjlighet att prata lite svenska när jag kom dit. En av personerna som välkomnade nya personer dit kom nämligen från nån by strax utanför Jakobsstad i de svenska delarna av Finland, så hon pratade ju svenska. Tydligen finns det åtminstone en till svensk person där, och ungdomspastorn är norrman.

No comments: