Monday 19 May 2008

N4C-kickoff

Förra veckan var jag hemma i Luleå för en projektkickoff för N4C-projektet. Det är en sorts fortsättning på SNC-projektet som jag jobbade i när jag doktorerade, och har fått en massa EU-pengar. Eftersom jag är med i dess Technical Advisory Board så fick jag också komma på denna kickoff. Vi hade möte tisdag-torsdag. De två första dagarna höll vi till på LTU, och sista dagen åkte vi upp till Jokkmokk, då en hel del av projektet handlar om sånt som ska testas i samebyar och på fjällen. Jag tycker att det var ett riktigt bra och produktivt möte, även om EU-projekt ju alltid innehåller mycket administration, så ibland blev det lite tråkigt när sådant skulle gås igenom. De flesta i projektet verkar vara inriktade på att faktiskt jobba tillsammans för att uppnå de mål som utlovats i projektansökan, och inte bara gå iväg och jobba med egna saker på varsitt håll för att sen försöka skriva ihop något som förklarar hur det ungefär löst det man lovade. Kommer att bli intressant att följa projektet under de kommande tre åren.
Eftersom jag nu då ändå var i Luleå så passade jag på att stanna där ett par dagar extra och åkte tillbaka till London på söndag.

No comments: