Thursday 15 May 2008

N4C kickoff

Just nu är jag i Jokkmokk. Har varit i Sverige sen i tisdags. Är här för att vara med på kickoffmötet för N4C-projektet. N4C är en fortsättning på SNC-projektet som jag jobbade i på LTU när jag doktorerade. De har nu fått ett antal miljoner i EU-finansiering och projektet består av LTU, folk från Sirges sameby, Intel, Trinity College Dublin, och ett antal andra partners från olika delar av Europa. Jag jobbar inte i projektet i sig, men jag sitter med i "Technical Advisory Board" som ska se att de gör något vettigt i projektet, så därför var jag inbjuden till detta möte.

Det är ju ett intressant ämne, och trevligt folk, så jag har haft en bra vecka. EU-projekt innebär ju mycket administrativa saker, så ibland blir det lite segt när det blir för mycket sånt, men...
Åker tillbaka till London på söndag.

No comments: