Wednesday 31 October 2007

Bloggande

Hej.

Länge sen jag skrev nåt här...
Problemet på sistone har varit att det funnits så mycket att skriva om, och då jag vill försöka skriva sakerna i rätt ordning så kommer jag mig inte för att skriva nåt alls.

Detta är i alla fall vad som har hänt i korta drag. Ska försöka skriva separata poster om de olika sakerna i mer detalj lite senare:
* I början av oktober så fick jag besök av mamma och pappa. De var här från första torsdagen i oktober till på måndagen därpå. Vi hade det trevligt. Åt mycket god mat, och gick på museer, drack afternoon tea, och en massa annat. På fredagskvällen såg vi Sound of Music.
* Efter att de åkt hem på måndag morgon hade jag en dag där jag försökte jobba, och sen på kvällen kom Marcus Nilsson och hans kompis Sara hit för att hälsa på och vara med på Hillsongs stora konferens här senare den veckan. Trevligt det också. De var på konferensen onsdag kväll och hela dagarna torsdag-lördag. Själv gick jag dit på torsdag och fredag kväll, samt hela dagen på lördag. På tisdag kväll gick vi och såg Les Miserables, så jag kände mig riktigt kulturell där, med två musikaler på mindre än en vecka.
* På onsdag kväll ökade vi på antalet svenskar i lägenheten ytterligare när AnnaLena anlände. Jag träffade henne på Walles bröllop i somras då vi satt bredvid varandra. Hon hade redan då planerat att flytta till London nån gång under hösten, så det blev av förklarliga skäl mycket Londonprat under bröllopet. Nu hade hon planerat in sin Londonflytt, och hade blivit lovat att sova i vårt vardagsrum ett tag när hon letar jobb och boende. Nu var vi alltså fyra svenskar i lägenheten i några dagar, och bara fyra icke-svenskar, så vi höll på att ta över lägenheten!

Sen Marcus och Sara åkte hem till Sverige så har livet återgått lite mer till det normala. Jag håller just nu på att jobba mot en deadline på fredag för den här artikeln som jag försökt skriva sen i våras. Skillnaden den här gången är dock att jag nu faktiskt tror att det kommer att gå vägen. Jag har resultat, och det är mer än två dygn tills den måste skickas in.
AnnaLena bor fortfarande kvar i lägenheten, och har fått jobb på en restaurang. Snart är det dags för Naomi att åka bort i över en månad, så då vill hon ju hyra ut sin plats, så det är inte omöjligt att AL bor kvar hos oss till efter jul i alla fall. Om hon nu inte blir less på att bo ur sin resväska förstås... Det är då trevligt att ha nån att prata svenska med.


Nå. Det där är ungefär status just nu. Nu måste jag sätta fart och skriva ihop den här artikeln så den blir bra.
...

No comments: