Wednesday 3 October 2007

Besök (Swedish invasion)

Nu har jag ett par riktigt hektiska veckor framför mig. Har varit väldigt mycket på jobbet på sistone (jag börjar kunna alltför mycket saker om hur det är att jobba nattskift... som till exempel hur man tejpar för rörelsesensorn i "mamma-rummet" (ett rum för att amma och byta blöjor) så att lampan inte tänds hela tiden, så man kan ta en tupplur i den sköna stolen som finns där), och än är det väl inte över, men förhoppningsvis lyckas jag nu producera några grafer som jag kan visa för Cecilia på fredag så att jag får lite respit sen.

Hursomhelst, så har jag nu en massa besök snart.
Imorgon kommer mamma och pappa hit och hälsar på. De stannar från imorgon kväll till på måndag morgon. Vi får se vad vi hittar på att göra. Vi har åtminstone biljetter till Sound of Music på fredag kväll.
När de då har åkt, så kommer sen Marcus Nilsson och en av hans kompisar från Umeå hit sent på måndag kväll för att vara med på Hillsong-konferensen som är onsdag kväll till lördag. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med konferensen. Helst skulle jag vilja kunna anmäla mig till bara kvällssessionerna och inte vara där dagtid (förra året dök det alternativet upp mot slutet), men går inte det så anmäler jag mig nog till allt och så får vi se vad jag går på.
På Walles bröllop i somras satt jag bredvid en AnnaLena, och det visade sig att hon hade planerat att flytta till London under hösten, så det blev ju av förklarliga skäl en hel del Londonprat under bröllopet. Jag lovade att det skulle finnas övernattningsmöjligheter hos oss om det behövdes, så hon ska bo hos oss ett tag tills hon hittar nåt mer permanent boende.

Det blir kul med alla dessa besök, även om det blev lite kaotiskt när alla kommer nästan samtidigt... Det kommer att vara väldigt många svenskar i lägenheten ett tag framöver nu.

No comments: