Monday 15 September 2008

San Francisco

Just nu är jag i San Francisco för Mobicom. Jag, Mirco, och Cecilia kom hit igår kväll efter en ovanligt smidig resa (har aldrig haft så kort inchecknings- och säkerhetskö på Heathrow och jag kunde sova större delen av flygresan), och idag har jag varit turist (och M&C har varit till en outlet mall och shoppat).
När man är här i Kalifornien igen så undrar man ju onekligen varför man någonsin åkte härifrån. Finns mycket som är trevligt här och som jag saknar sen tiden i Santa Barbara.

Idag har jag då gjort de saker som man "måste" göra. Jag har sett Golden Gate-bron och Alcatraz (tyvärr dock bara från fastlandet... hade gärna åkt ut till Alcatraz men alla turer ut dit var utsålda idag), sett Fisherman's Wharf och åkt spårvagn i de branta backarna (nog visste man ju att det skulle vara backigt, men så här mycket??). Spårvagnen var väldigt intressant, framförallt i de riktigt branta nedförsbackarna när man såg hur han som "körde" den, verkligen fick ta i för att klara av att bromsa och hålla emot.

Imorgon börjar konferensen. Jag har en presentation imorgon och en på fredag.

No comments: